onsdag den 15. februar 2012

ambulofobi...

-åbenbart lider mange løberer af denne fobi, som er angst for at gå !!

-til stadighed undrer det mig at jeg tit og ofte kan læse på eks. endomondo.dk at xxxxx har været ude at løbe, og efterfølgende kommer der en kommentar i retning af " super !! keep going" dereter kommer xxxxx på igen med en kommentar a la "ja men jeg var også NEDE at gå x gange"

jamen for pokker, om xxxxx havde gået hele vejen i raskt tempo er det jo stadigvæk en markant bedre præstation end at ligge på sofaen.

jeg har efterhånden genemført mere end 10 halve marathon, men jeg har ved gud aldrig løbet 21,097 KM i et langt stræk, men jeg gider ikke at skamme mig over det.
end ikke når det er at folk ALTID har set mig når jeg enten gik eller stod stille, og hvad er det for en naturkræft der man udelukkende bliver set "non-running" ??
det er i hvert tilfælde ikke fordi at jeg løber så hurtigt at folk ikke kan se mig når jeg løber !! (desværre....)

gad godt at vide hvad der sker for power walkerer ? "godt gået .." --"jamen jeg også nede at kravle et par gange ??

de fleste(måske 99%) af alle begynder programmer foreskriver løb x minutter derefter gå y minutter og så et antal gentagelser, det er da klart, for vi skal jo vænne kroppen til at løbe en længerer og længerer distance og træne kroppen til at løbe 1, 2, 3 eller 10 km, uanset hvor gerne vi end vil, er vi jo ikke maskiner der bare kan køre nonstop så længe der er benzin, men mennesker der på den ene side skal kæmpe og kæmpe, men på den anden side kan glæde os over udviklingen, og måske er det det vi skal bruge gå pauserne til.. ?

2 kommentarer:

  1. Jeg kan da supplere med, at rigtigt mange i den lokale klub her i Ribe hellere stikker af fra deres løbeinstruktør og løber en anden vej end den planlagte, hvis det sker, at de må standse ved en lysregulering og vente på grønt... det synes jeg er en underlig adfærd!

    SvarSlet
  2. For mig er det mere det med at rytmen der bliver ødelagt ved at gå. Hvis jeg er ved at være brugt er det sværere at komme i gang igen, så derfor går jeg "ikke" siger jeg, men det er jo også løgn. Jeg bevæger mig bare i gå tempo men i min løberytme :o)

    SvarSlet