lørdag den 14. januar 2012

-hvad snakker du om ?? -hvad tænker du på ??

-jeg ved det ! det kunne godt lyde som indledningen til et gedigent skænderi imellem ægtefæller, men hånden på hjertet,, hvis et godt skænderi renser luften, må der være dårligt indeklima i mit hjem, for vi skændes faktisk ALDRIG. eneste luftrenser her i huset er en teenagedatter..
ikke destro mindre er det et spørgsmål jeg får 2-3 gange ugenligt fra min hustru, efter hver løbetur jeg tager sammen med min faste makker, kommer det "-hvad sagde David ?" og efter et par øøh og verdens korteste resume-"...i må da have snakket om mere end det"...

-og jo, typisk løber vi jo 1-2 timer ad gangen, og det er sjældent der er tavshed, men kender I ikke det med at man bare snakker om løst og fast ? nogle gange tror jeg at vi er virkelighedens maskuline svar på "Femina" eller "alt for damerne" vi tager næsten alt under behandling; vægtproblemer(helst andres), madopskrifter, den daglige rengøring (han bor alene, jeg er "hjemmegående" for tiden), de stigende oliepriser, hvad skal jeg stille op med pensionsopsparingen, problemerne i 7`ende klasse, gør-det-selv projekter, den tossede familie, have, tandlæge besøg, og da vi begge arbejdede som ledere kunne vi også lige vende personale situationen, ferie, løbetøj, hvilke løb lyder spændende, ideer til løb( som nogen måske ved er jeg idèmand og med arangeør ved "Danmarks Sydligste Halvmarathon")ja, og selvfølgelig en hel masse fis, ballade og HVORFOR HELVEDE KAN FOLK IKKE KØRE ORDENLIGT ? verden ville være rent ad H ..til hvis altså ikke vi klarede verdenssituationen,,,,måske,,,
og når jeg så løber alene hører jeg en del lydbøger, eller en del af nogle lydbøger for tit og ofte flyver tankerne, og man får bearbejdet livets små bump på vejen, her er jo intet til at forstyrre tankerne, og på den måde dukker løsninger og muligheder frem, som små lysglimt i mørket der bare skal gribes,,,

-det må være dejligt for mine medmennesker at jeg er løber, ikke alene generere løb ny energi rent fysisk men også mentalt, og når det så samtidig kan bruges som mental katalysator, ja så må det da gøre mig lidt nemmere at være sammen med..

-Hvad snakker i om ? og hvad tænker i, når i løber ?

Allan//

p.s
- det er forresten også tit jeg får de skøre ideer til denne blog, når jeg løber..

2 kommentarer:

  1. Absolut klassisk, Allan... Det e såd'n, det er! :)

    SvarSlet
  2. -Og hvor er sjovt når man pludselig stopper op og tænker "hey hvor pokker er jeg henne ? " fordi tankerne bare er "fløjet"....:-!

    SvarSlet