søndag den 22. januar 2012

-slap af med de gadgets,,,

-undersøgelser viser at der er flere mennesker der vil køre tilbage after deres mobiltelefon end efter deres nøgler og pengepung !!! -men hov ! jeg er jo ikke en brik bedre selv. forleden dag skulle jeg som så ofte ud at løbe og havde aftalt sædvanlig tid og sted med min faste makker, jeg kom ikke til tiden og det gjorde han heller ikke !! så da han ikke var på mødestedet kl. 18:45 ringede jeg ham op, og han kunne melde at han var lige på vej ud af døren....jeg løber dig i møde, ingen problemer,,, og jeg nåede 50 meter fra hans hus da han kom stormene med følgende ord "jeg måtte løbe tilbage, jeg havde glemt mit løbeur !!" og svaret fra undertegnede "det måtte jeg også, jeg havde også glemt at starte uret så det lå i vinduet og søgte satelitter, så jeg var nået halvvejs til mødestedet og måtte vende om"

så er det at man tænker for pokker, ligemeget hvor og hvor langt vi løber er alle vores ture sat sammen af, måske 10 "stumper" hvor vi kender distancen på hver eneste af dem og kan regne dem sammen i hovedet, med en fejlmargin på max 8-10 %, og der er et stort ur ved start/slutstedet VI HAR IKKE BRUG FOR DET, men vi skal da have det, for enhver pris..

-der var engang hvor jeg bare skulle huske mobilen hvis der skete noget,, derefter skulle mp3´eren med og, og, og, og, og ja, nu tager det 20 minutter at komme afsted (mindst !! og husk at som mand burde det tage max 10 minutter,,det er i hvert tilfælde det jeg siger til min kone, når vi skal noget).

så måske skulle jeg, bare een gang, slappe af med de gadgets, løbe en tur i ren "stenalder-style" kun sko og tøj, nul elektronik, og nyde friheden, ingen der kan ringe, sms´e eller sende mails, ingen tid at hænge sig i, det tager den tid det tager, og man har løbet så langt som man havde lyst eller energi til,,tænk at løbe der og være fri helt fri, fri som bare pokker, bare en time eller to, fri som løberen i reklamerne for,,, ja for løb !!

i fredags slappede jeg faktisk af med de gadget,, jo den er god nok !! og dog, men det er alligevel sjov at iføre sig pulsmåler, løbeur og mp3, lægge sig i sengen lytte til yndlingsmusikken og følge pulsen dale til 56 og man kæmper for at få den længere ned,, prøver at slappe endnu mere af i hele kroppen for den indre jagthund giver ikke op før den når ned på 53 i hvilepuls,,vel ?
som løber er vi dælme gode til at yde, men hvor gode er vi nu lige til at slappe af....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar