fredag den 25. november 2011

Det som alle taler om...

-vejret ! vi kender det jo godt, vi kan slet ikke eksistere uden vejr, og ingen gider vel at bo et sted uden vejr(og her tænker jeg altså ikke på værløse, der er da ok at bo)men alligevel bruger vi så meget krudt på det vejr som vi alligevel ikke kan gøre noget ved. vi er jo i bund og grund super sælgere !!
-vi tonser løstigt afsted selv om kroppen siger ''hey bliv hjemme på sofaen, der er rart og afslappende, der er ikke nogen efter os, så vi skal ikke flygte fra nogen, vi er sådan set heller ikke sultne, så vi skal ikke jage føde, stop dog, det er så nemt at stoppe!! ''
hvorfor er vi så pokkers påvirkelige af vejret ? i virkeligheden burde vi sige ''vejret er som vejret er'' der findes så meget fancy løbe/funktionstøj at vi faktisk kan klare os året rundt, og det er da lidt facinerende at tænke på hvor lidt tøj vi har brug for selv i januar, februar, marts måned.
med den rigtige påklædning kan det lige frem være livsbekræftende at løbe i let regn, nyde den svage afkøling og mærke hvordan naturens dufte skifter i regnen. om sommeren hvor vi klare os med let tøj som tilmed leder varme og fugt væk fra kroppen, men det mærker vi først når vi stopper og mærker hvordan varmen pludselig slår os, for slet ikke at snakke om min egen favorit løbe/vejr/oplevelse;
-den første sne, de store lette fnug, der bare daler stille, en tur igenem byens gågade der pludselig er så facinerende stille, sneen der knager under skoene, de dragende lys fra julelys og kæder,og det sjove i at se folk komme imod en med kæmpe skibukser, den store jakke, halstørklæde og krave godt op om ørene og huen godt ned i øjnene, og jeg tænker ha! du kan dårligt bevæge dig og alligevel fryser du som bare ******, og jeg har mindre end 2 kilo tøj på, alligevel bevæger jeg mig frit og let, tør og varm på og i kroppen, ganske vist bider det lidt i ørene hvor hueen ikke dækker helt, og i kinderne så man ligner en 6 årig med æblekinder,,,
-men hva når jeg kommer hjem, kan jeg tillade mig at sætte mig med en kop dampende varm kakao, og et stykke kage, og sige; jeg er ligeglad med kalorierne, for jeg har fortjent det !!

god tur, og vær ikke trist over vejret, trods alt er det med til at gøre den samme rute til 365 forskellige oplevelser..

Allan//

1 kommentar:

  1. du skriver dejligt enkelt :o)
    Rigtige mange gode tur i vente, det er dog meget svært at få bundet skoene i regnvejr

    SvarSlet