tirsdag den 29. november 2011

medarrangør ved et tilfælde...

-eller hvad der kan ske når man ikke kan holde sin *****, her følger histoien om hvordan man kan blive rodet ind i arrangering af "Danmarks Sydligste Halvmarathon".
foråret 2011 sidder jeg som så mange gange før og tøffede lidt rundt på Facebook, faldt over et indlæg fra vores veninde Susanne som er bosat i Gedser, der lød noget i retning af "så har Gedser fået sin egen cykelrute, bla bla bla, ruten er ca. 20 km, mere bla bla" så var det at jeg uden videre tanke straks skrev "fedt, det passer næsten med en halvmarathon....
hvad jeg ikke vidste, var at Susanne åbenbart var ven med Kirsten som er ansat af Guldborgsund kommune som udviklings konsulent på Gedser indsatsen, hun skrev kort og udfordrerne " hvis du synes det, så ring lige til mig på tlf xxxxxxxx, imorgen"

så stod man der og det eneste jeg havde været med til at arrangere var mine børns børnefødselsdage !! først tænker man nå ja hvor svært kan det være; tegn en rute, lav et depot( nå ja, 1 eller 3) så er den ged vel barberet,,,, troede jeg, det næste halve år gik med at blive meget klogere,, for det er et kæmpe arbejde der ligger forud for et halvmarathon som dybest set er fyret af på 3-4 timer.

for det første bor jeg (sjovt nok )21 km fra Gedser, og vidste ikke ret meget om Gedser, så det var ikke super let at tegne en rute dels fordi den skal indeholde en del variation både hvad teeræn angår men efter min mening skal der også være noget for øjet, man må gerne få en oplevelse med hjem. så da jeg først havde tegnet og tegnet og tegnet om igen og endelig fået den til at passe med 21,095 km (ca). så skal sådan en rute prøveløbes, og derefter prøveløb jeg den sammen med min faste løbemakker, og så var der jo også lige en 10 km rute.

så var der møder og atter møder og dette og hint både hos Guldborgsund kommune, men også hos DGI vordingborg, de er iøvrigt næsten uundværlige når det gælder praktiske ting og sager "har i husket" og "har i tænkt på " og "hvad med" sammeritter, tidstagere, udlevering af startnumre, folk i depoterne, vejvisere, trafik afspærringer, tilladelser til at løbe på diget, noget af jorden er åbenbart også ejet af en godsejer tilladelse igen, underet politiet om at man har tænkt sig at løbe på vejen(tilladelse hvis man er flere end xx deltagerer)find nogle sponsorer til alt fra præmiepenge til vand, frugt og hvad der ellers skal være i depoterne, skaf nogle frivillige( bare en 20-30 personer)hvad med parkering osv osv. ialt endte vi med at være, 4 personer fra DGI, 35 frivillige, 7 sammeritter, lars til at tage sig af børneløbet, 2 piger der gav massage (fedt ikke ? ) Kirsten og jeg selv..ialt 48 personer som lavede hele lortet GRATIS !

det var pokkers hårdt arbejde, men for pokker hvor lærer man meget af det, og det er det hele værd, den største belønning er når dagen oprinder solen skinner alle er glade alle samarbejder, og det bare spiller, og når folk kommer i mål og siger; guud jeg troede slet ikke der var smukt i Gedser. flot rute dejligt afvekslende. og når folk allerede 2 måneder efter løbet kontakter DGI og spørger hvornår man kan tilmelde sig 2012 udgaven. så ved man at man har været med til at udrette noget, noget der har skabt glæde for andre, at man har været med til at vise folk at udkants Danmark slet ikke er så elendigt endda. - og man kigger på hinanden, Kirsten, Lise fra DGI, repræsentanter fra SIF(de frivillige) og jeg selv,,,, og siger vi gør det sgu igen !!!

d.16 september 2012 kl. 10,00 i Gedser, , , , , kommer i ?

https://www.facebook.com/#!/pages/Danmarks-sydligste-Halvmarathon/188714601192828


Allan//

Ingen kommentarer:

Send en kommentar