lørdag den 17. december 2011

-hvem er jeg ?

-kender i godt det der med at man står til et kursus en konference eller lignende, så skal en af deltagerne lige præsentere sig, og læg så lige mærke til hvad folk vælger at sige, typiske første 3 ting der fortælles er (dette er et eks.) Jamen, jeg hedder xxx, er xx år gammel, og arbejder som xxx, hmmm... hmm, altså det vigtigste jeg skal vide om dig er altså om du er 23 eller 32 år gammel, jamen det fortæller da noget om hvor gammelt dit kadarver er, jeg er en de mennesker der tit bliver skudt til at være væsenligt yngre end jeg faktisk er (folk skyder ofte 5-8 år ved siden af, FEDT !!).

-så SKAL vi også vide hvilket job du har for tiden for selvfølgelig er du et bedre meneske hvis du er "noget" hvilket igen er ret sjovt -man er jo ikke længere skraldemand men derimod renovationsteknikker !! ikke butiksbestyrer men "store mannager" da jeg i sin tid arbejdede i Føtex fik jeg pludselig ændret titel fra 1" mand til "salgsleder" i Telia er man heller ikke 1"mand men derimod er man, hold fast "asistent shop mannager"

prøv selv at tjekke på facebook, øverst står ens navn -ok ! derefter hvem man er gift med, hvilket jo heller ikke siger noget om mig efterfulgt af -- ja, din job titel !!

-Det kunne da være sjov, om ikke andet så for at se folks reaktion, næste gang man bliver bedt om at præsentere sig selv stille sig og sige: mine forældre gav mig navnet Allan, oftes bliver jeg dog kaldt XXX, hvilket hænger samme med en episode hvor der skete sådan og sådan,, jeg er far til (mindst) x børn, hvilket er den egenskab som jeg selv føler som den vigtigste, det er vigtigt for mig at gøre mit yderste for at være et godt menneske, dvs. ikke gøre folk ondt, ikke stå i vejen for folks håb og drømme men forsøge at hjælpe folkk frem til deres mål.

-i de sidste 13 år (med en kort afstikker) har jeg levet af at sælge mobiltelefoner,( som sælger, 1" mand og butikschef)......titler... hvilket til tider er et lidt ireterende job, fordi man ofte oplever at man sidder til en fest eller bare et selskab, og så har folk en ide om at;

1. man har det evigt gyldige svar på hvilken telefon der er den ultimative bedste

2. man kender samtlige 330.000 apps til android, 350.000 apps til iphone og iøvrigt alle andre apps til alle andre smartphones.

3. at man kan hente en hvilken som helst ringtone til deres mobil, og man straks kan gøre rede for hvorfor en Nokia kan stave til "masseødelæggelsevåben" men ikke til "blyant"

det kunne da være sjov at sige til folk, hvis det er en "nederen" person, jeg er læge ! og når folk så begynder med deres dårligdomme afbryde og sige,,,,- med speciale i aktiv dødshjælp...
-eller hvis det er en super "beauty queen" sige jeg er gigolo ( vil du have en demostration ? )

nå, anyway, jeg er blevet arbejdsløs med virkning fra 1 marts 2012, så hvem er jeg så ??

såmænd den jeg altid har været; Allan, en mand der gør sit yderste for at være et godt menneske, være god mod andre, være hjælpsom, ikke stå i vejen for folks drømme, ønsker og muligheder,være en god far, en god og kærlig ægtemand der forsøger at opfylde min hustru og børns drømme og ønsker, give mine børn en god skolegang, være et godt forbillede, en mand der elsker at rejse og holder meget af at løbe (evt. kombinere løb og rejser),finder stor glæde i at glæde andre....

1 kommentar:

  1. det var en kedelig julegave at få. Håber du et nyt udfordrende job i det nye år.

    God jul og godt nytår

    SvarSlet