lørdag den 3. december 2011

"mysterius korpus humanius"

- jeg sidder her og kigger på min venstre storetå, eller rettere sagt den tå der er liige til venstre for storetåen...vidste i foresten god at det kun er lilletå og storetå der har et dansk navn ? nå men anyway så sidder jeg og tænker på alle de sjov/mærkelige/pudsige/irreterende ting kroppen gør, feks den der tå lige ved siden af storetåen, neglen er helt blå (også kaldet løberens fortjenst medalje, fordi det mest opstår ved langvarigt belastning).

på positiv siden;
-har til gengæld oplevet bla. vægttab (ca. 8 kilo), større udholdenhed, større overskud i hverdagen, muskeludviklingen ingen tvivl om at jeg er blevet mere "fast i kødet" mindre stress etc. etc. alt i alt, har jeg aldrig haft det bedre i mit 39 årige liv..

på sjov siden;
-har jeg nu set muskler jeg slet ikke vidste jeg havde, oplevet kroppen "ikke gider" at løbe en given dag men når så man står på asfalten går det ret godt. oplevet "runners high"

på "irreterende siden"
-har jeg så også taget på igen, muskler bevares, men det er alligevel irreterende nå man næsten ikke kan have sine lår i et par 6 mdr. gamle jeans, og gud fader bevares hvor har jeg fået GRIMME fødder(det ligner jo at man har jokket på en håndgranat) og det man troede skulle blive flad mave, er ikke flad mave, men bare mave, ok, igen muskler, meen..

MEN værst af alt er altså kroppen evne til at trække alt blod indad så ens fingre, ører og tær nærmes skrumper når man har været ude at løbe de der 15-18 km især om vinteren ,og når man så kommer hjem og man drøner i bad, og ens kære kone kommer og kigger på en og siger hmm ...den er ikke ret stor hva' ?

god tur -where ever you are..

Allan//

1 kommentar:

  1. Ha ha, du må præsentere hende for det modargument, at dit blodvolumen er øget med træningen, så problemet kan afhjælpes med en nænsom behandling :-D

    SvarSlet