torsdag den 29. december 2011

-sofadyret bor her ikke længere...

-de fleste af læserne på denne blog er allerede godt i gang som løberer, hvad enten man løber dagligt, en gang om ugen, om man løber 3, 5 eller 15 km.
nogen har løbet ganske kort tid, men har fået blod på tanden, andre har løbet i årevis, hvorom alting er, er vi alle løberer.

mange har gjort op med "tradition & fornyelse" begrebet, og er måske skiftet fra altid at løbe i sko til enten at have prøvet "fivefingers" eller barfodslød eller har fået øjnene op for at asfalt + løbesko ikke er det eneste rigtige, men at orienteringsløb, trail, offroad, løb i skoven, på stranden er et glimrende alternativ, nogen siger tilmed at "where we´re going,,,,we don´t need roads..." for ikke at tale om de sociale løb, hvor sluttider pludselig ikke betyder så meget som bare det at være sammen med andre ligesindede er det vigtige, ofte er en redningsplanke for de som næsten ikke gider at løbe mere fordi det simpelthen er blevet for trivielt.

anyway.. rigtig mange af os har fået mulet det elendige sofadyr godt og grundigt og kunne ikke forestille os en dagligdag med den jævnlige flugt fra stress, madpakker, lektielæsning ud i den friske luft hvor vi kan se årets gang i fri natur på allernærmeste hold !!

-jeg er jo arbejdsløs (eller ledig, imellem jobs, på vej videre i min personlige udvikling, eller hvad man har lyst til at kalde det)i den forbindelse sagde min kære kone til mig; Allan, måske skulle du snakke med en coach og finde ud af hvad du vil !!.........hvad fanden snakker hun om ? jeg har en coach,,nemlig min faste løbemakker og ven, vi har tit løst store og små problemer under vores snart 1700 km sammen..

men nu hvor året snart er til fornyelse, skal vi "etablerede" løberer huske at det snart kommer til at vrimle med nytårs fortsætter og dermed mange nye løbere, så husk at passe på dem (-de er nye i trafikken)og giv dem lige et opmuntrende vink eller "hej" og"god tur"
glem ikke at vi alle er startet et sted, for mit vedkomne startede jeg med 1,9 km, og der havde jeg både susen for ørene, tunnelsyn, hjertebanken og blodsmag i munden.

med dette vil jeg ønske jer alle et rigtigt spændende og indholdsrigt nytår !!

Allan//

-god tur ind i det nye år !

3 kommentarer:

  1. Hvor skriver du dog altid dejligt, humoristisk, klogt..
    Har læst flere af dine indlæg, og må smile ;-)
    Måske fordi jeg kan genkende meget af det, bare ikke har evnen til at udtrykke det så fantastisk, som du kan..
    Rigtig godt nytår med ønsket om alt det bedste til dig og din familie.
    Vh Anne-Grethe

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig med Anne-Grethe :o)
      mange hilsner
      Helle

      Slet
  2. -åhh tak for feedback og ikke mindst de pæne ord, det er altid rart at vide at ens indlæg faktisk bliver læst, og hvis de så også kan sætte nogle smil og tanker igang, så er det al umage værd !!

    og også godt nytår til dig og dine...

    Allan//

    SvarSlet