onsdag den 21. december 2011

-skabs-fanatiker ?

-og her kunne folk der kender mig tænke, skal han nu skrive om sine skabe ?
nej ! og dog, men det vender jeg tilbage til..

Da jeg begyndte at løbe for knap 2 år siden var det bare meningen at jeg skulle løbe ½ time max 2 gange om ugen, ikke det der vilde overdrevne noget med langt over 10 km (folk der løb mere end 5 km var utilregnlige og dem der løb over 10 km,ja de var da nærmest uden for rækkevidde)og nu har jeg selv dårlig samvittighed hvis jeg løber under 14-15 km. mindst 2 gange om ugen, gerne 3. og er næsten selv utilregnlig hvis der går 5 dage uden løb, jeg går rastløs rundt som en løve i bur..

da folk i min omgangskreds begyndte med om man så skulle begynde at spise helt vildt sundt, og nu var jeg da på spanden med alt det cola og slik jeg satte til livs ! svaret blev da også noget i retning af at nu kunne jeg jo tillade mig min livsstil og så var den lukket, ,,,,eller,,,

stille og roligt kom det snigende, som en tyv om natten, lige så stille blev jeg mere og mere fokuseret på at spise mindst 3 gode måltider om dagen, altid morgenmad, frokosten blev pludselig passet (og altid groft rugbrød med mange kerner). jeg SKAL have ordenlig aftensmad, ikke noget med pizza, toast eller "bare et stykke rugbrød" giv mig pasta, ris, kartofler og for guds skyld KØD, jeg spiser tilmed på større tallerken end resten af familien.
de almindelige pulver krydderier er delvist skiftet ud med krydderurter, når der laves pandekager er halvdelen af melet skiftet ud med havregryn (det mætter mere og længere tid).
matador mix, beklager Haribo, men miin krop har ikke brug for alle disse e-numre, farvestoffer og andre kunstige indgredienser !!
omvendt har jeg lært at sætte pris på god frugt..

-hvad så med dine sko, er det ikke bare, sådan nogle udemærkede nogen ?
jo jo, ikke noget fancy der, max 900-1100 kr pr par, og så slider jeg dem helt op ! (host host det vil sige max 1000 km, det er selvfølgelig ikke noget jeg sådan går og holder regnskab med,,, det klarer garmin/endomondo..))

-så skal du vel også have en masse løbe tøj ?
nej nej nej, bare lige lidt, du ved det mest nødvendige,,,,det vil sige 4-6 par løbestrømber, sommer tights, vinter tights, ½ lange tight, shorts, 2 sæt ski undertøj, 2 lette jakker, 1 vinterjakke, 2 refleksveste, 2 par handsker, 2 huer, 2 halsedisser, 1 langærmet 6-7 t-shirts (plus "Danmark" t-shirten (til når der løbes i udlandet)1 kasket, sko, refleks armbind med lysdioder, bælte til drikkedunk, jabra sport headset, og løbeur....... hovsa jeg glemte vist lige kamera...

her kommer det der med skabet så !! sidste gang min kære hustru bad om flere indbygningskabe, sagde jeg; ok, på betingelse af at jeg får et skab til mit løbeudstyr !! og det fik jeg så....

-så skal du vel også deltage i alle mulige løb ?
nej det er da bare for lige at holde mig lidt i form (host host)Malmö (S), Nakskov, Sønderborg, maribo, Budapest i Ungarn ! og nå ja danmarks sydligste halvmarathon i Gedser (men det var også fordi jeg selv var med til arangere det ) og Falster jagtmarathon,,,, i år..

og P.S
det hedder løbetøj (ikke joggingtøj)
løbesko (ikke gummisko)
jeg er løber (ikke kondiløber)

-og frem for alt; ER JEG BSTEMT HELLER IKKE FANATIKER, VEL ?


ALLAN//

-på denne årets korteste dag må budordet være ; gå ikke hen mod lyset ! løb!!
venner vi går lyse tider imøde

4 kommentarer:

  1. Ha ha, Allan - God blog! :D
    Løberiet kryber hurtigt ind under huden på een :)

    SvarSlet
  2. Hej Henrik
    -Du har ret, løberiet er stærkt vanedannende, tak for feedback det er altid rart.

    Allan //

    SvarSlet
  3. nej, som jeg har hørt mange sige "gå ikke ned pga udstyret" . . . . NU ved jeg godt hvad de mener og havde ingen problemer med at skrive en ønske seddel i år :o)
    Og så glæder jeg mig til at det bliver lysere, det er altså nemmere at komme ud af døren mens det er lyst

    SvarSlet
  4. Man sidder her , med et lille smil på læben , og glæder sig til ,at man bliver en af de helt utilregnelige :-) .... er oppe på de 4-5 km 2-3 gange om ugen , men stiler mod de 9-10 km .
    Der er ikke noget federe end at få nyt grej , når først det er inde for dørene ,er svært at vente på at man får det brugt den første gang , om det så bare er et par strømper :-)

    Godt Nytår

    Dan

    SvarSlet