søndag den 11. december 2011

I denne søde juletid

... vil jeg nyde al den gode (fede) julemad, lækre chokolade - og marcipangodter og gode fyldige vine, for det er altså kun december og jul én gang om året :-), og det er svært for et madøre som mig at holde sig tilbage.

Desværre tager jeg så også lige et par kilo på hvert år, hvilket nager mig, da jeg føler, jeg bruger hele januar på at 'starte forfra', og det er altså lidt trist. Da jeg kom godt i gang med min løbetræning var jeg egentlig også indstillet på at starte på et vægttab, fordi jeg gerne vil være 4-7 kg lettere d. 23. maj, så jeg var begyndt at zoome mine følere ind på masser af grønt, mindre kød og sukker. Men den plan er gået fuldstændig i vasken! Jeg kan overhovedet ikke holde mig fra fiskefilet, mørbrad, juleskinke, chokoladeknapper, æbleskiver, juleboller, dronningemandler mm.

Så jeg har udskudt min kostomlægning til januar, hvor jeg også er 110 % mere klar og motiveret, for jeg er typen, der elsker nytårsforsætter, som altid giver mig et spark bag i til at få ændret på det forgangne års uvaner. Alligevel har jeg ikke lyst til at blive tungere på mine løbeture, eller træde et skridt frem og to tilbage, bare fordi det er decembermåned. Og derfor har jeg sat mig et mere overkommeligt mål for denne måned.

Jeg behøver ikke tabe mig nu. Der er stadig mange uger til maj, hvor jeg kan nå at tabe mig på en god og sund måde. Så istedet er mit mål ikke at tage på! Se dét er meget mere overskueligt, og det giver mig lov til at nyde uden dårlig samvittighed.

Mit mål om ikke at tage på er jo så også en kæmpe motivationsfaktor til mine løbeture, for selv når det er koldt og mørkt, og weekenden har været hård (på den sjove måde), så kommer jeg ud, netop som i aftes, hvor jeg skulle løbe ugens sidste tur.


3 kommentarer:

  1. Naomi, Naomi, Noami,, når jeg læser dit indlæg kan jeg ikke lade være at tænke, og denne gang slipper du ikke for mine tanker (eller... du kan jo bare lade være at læse det..)1. hvorfor ikke bare give los ? vi skal huske at forkæle os selv, man kan ikke være noget for andre hvis man ikke er noget for sig selv, anyway vi kan jo tåle det, for vi passer jo vores løbetrænning resten af året ! vi skal ikke skamme os over lidt selvforkæelse,,,eller alternativt ; lidt men godt ? jeg plejede at tænke; IS ER IS ! (det er det jo også) men der er stor forskel på denbilligste sløjeste literis og på feks. den is Aldi har i sådan en rund "ben & Jerry wanabe" literprisen er nok dobbelt op, men den "fylder" mere, hvilket gør at jeg kun spiser det halve ! en omgang is koster mig altså det samme, jeg får færre kalorier, men smager bedre ialt en bedre oplevelse,, det samme gælder også vinen, (eks AMARONE hvor druerne ligger på tørreloft inden de presses, hvorved vandet fordamper og vi står tilbage med den gedigne ufortyndede most)

    sikke en masse snak, når jeg bare kunne skrive;

    kære Naomi,kyl din badevægt i havnen, det handler ikke om hvad et stykke elektronik (for du har sikkert sådan en djævel med fedtprocent og så videre)siger at du vejer, det er langt vigtigere at du kigger dig i spejlet, ser på dig selv, ser ind i dig selv og siger hvordan har jeg det egenligt ? og tro mig der ikke noget der får dig til at skinne som en sol, mere end det at være i balance med sig selv !!

    -DØD OVER BADEVÆGTEN

    Allan //

    SvarSlet
  2. DØD OVER BADEVÆGTEN... OG DØD OVER SPEJLET!!!

    Er du løber af pligt, eller er du løber af hjertet?
    Først den dag glæden ved løbeturen fuldstændigt har udslettet skuffelsen over dit manglende vægttab (eller hvad du ellers kan blive skuffet over ved dig selv) - først dén dag vil du mærke, at du er løber af hjertet, og dine løbesko vil blive dit kæreste eje... Amen! :)

    SvarSlet
  3. Hej Allan og Henrik

    Tak for kommentarer:-)

    Jeg er faktisk rigtig enig med jer, og jeg bruger ikke badevægt endnu, men grunden til, at jeg gerne vil tabe mig inden marathondistancen er fordi jeg for nylig læste, at man ved et vægttab på 1 kg kan forbedre sin tid med op til 3 sekunder pr km.

    Men jeg har indset, at jeg her i juletiden ikke vil gøre nogle forsøg på vægttab men i stedet nyde og så eksperimentere med vægttab engang i det nye år:)

    SvarSlet